Onsdag den 8. marts 2017 kl. 9-11

Igennem hele år 2016 har Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling arbejdet med en spændende proces omhandlende revision af eksisterende pædagogiske læreplaner, der trådte kraft i 2004 med henblik på etablering af nye, styrkede pædagogiske læreplaner, der forventes at træde i kraft i 2017.

Et særligt fokus for dette arbejde har været samarbejdet imellem forældrene og institutionen hvorfor, at kurset vil behandle dette på forskellige måder.

Barnets primære miljø er i hjemmet hos forældrene hvor, barnets identitet, dannelse, opdragelse m.m. ligger. Barnets sekundære miljø er i institutionen hvor , barnet skal sikres mulighed for at lege, lære samt trives og udvikles. Barnet tilbringer en stor del af sin vågne tid i institutionen hvorfor, at der er væsentligt, at man som pædagogisk personale omkring barnet kontinuerligt har fokus på det gode forældresamarbejde.

Men hvad er et godt forældresamarbejde? Hvad skal forældrene inddrages i og bidrage med? Hvilke forventninger kan man som institution have til forældrene?

fobu Akademi stiller med dette kursus skarpt på forskellige perspektiver omkring forældresamarbejdet samt præsenterer konkrete metoder og idéer til brug for den pædagogiske (forældre)praksis i institutionen

 

Underviser: Dorthe Filtenborg Merot, Pædagogisk Konsulent, fobu

 

Målgruppe

Bestyrelsesmedlemmer, ledere og pædagoger

Pris

GRATIS for fobu medlemmer. Øvrige deltagere kr. 550,- pr. person. Bliver du forhindret i at deltage, skal du sende en mail til info@fobu.dk senest 24 timer før kurset starter, ellers bliver du opkrævet et no show-gebyr på kr. 500,-

Sted

fobu, Enghavevej 31, 1., 1674 København V

Tilmeldingsfrist

27. februar 2017

Tilmeldingsfristen er overskredet.

8. august 2018