Services
Services, vi tilbyder
I FOBU tilbyder vi et hav af forskellige services udover vores administrative ydelser inden for økonomi/regnskab, løn/personale og jura/HR. Størstedelen af ydelserne er gratis for medlemmer med administrationsaftale, og de resterende kan tilkøbes til medlemspriser.
Har du ikke en administrationsaftale hos os, men ønsker at gøre brug af en af vores services, så kontakt os endelig på 3324 8100 eller info@fobu.dk, så snakker vi nærmere om praktik og pris.
Nedenfor kan du læse meget mere om vores forskellige services.
Rekruttering af leder
Er et tilbud til jer, der ønsker at blive aflastet, støttet og hjulpet i processen med ansættelse af ny institutionsleder. FOBU kan facilitere ansættelsesprocessen fra start til slut.
Vi kan bl.a. bistå med at:
- Skrive stillingsopslag
- Opslå stillingen relevante steder (Ofir, Jobindex, FOBUs LinkedIn, Facebook og hjemmeside)
- Tage imod ansøgninger og sende kvitteringer
- Sparre med jer om udvælgelse af kandidater til stillingen
- Deltage i ansættelsessamtalerne
- Komme med forslag til lønindplacering
- Sende afslag til de kandidater, der ikke fik stillingen
Praktisk info:
Lederrekruttering er et tilkøb, som koster mellem 2.500-7.500 kr. ekskl. moms, alt efter hvilken pakke man vælger.
Interesseret?
Så kontakt os på 33 24 81 00 eller info@fobu.dk
Fusion/sammenlægning
Vi oplever med jævne mellemrum, at to eller flere selvejende dagtilbud – fx nogle i samme klynge/netværk, eller nogle som ligger tæt på hinanden – går med overvejelser om fusion. Det kan der sagtens være fordele ved, både fagligt og økonomisk/administrativt.
Vi har i den seneste tid deltaget i en række fusioner i forskellige kommuner, så går I med tanker om at fusionere, så deltager vi gerne i en sparring med jer og jeres bestyrelse omkring, om en fusion kunne være en god idé. Og hvis I ønsker det, er vi selvfølgelig med hele vejen og tager også gerne del i dialogen med kommunen, ligesom vi gerne hjælper til med at udarbejde nye vedtægter mv.
Efter fusionen er der ofte et større arbejde med kulturen, arbejdsgangene og samarbejdet, og også her står vi klar til at hjælpe.
Praktisk info:
Hjælp til fusion/sammenlægning er gratis for medlemmer med fuld administration. Er du ikke medlem af FOBU, men ønsker hjælp til fusion, er du velkommen til at kontakte os for at høre mere om praktik og priser.
Interesseret?
Så kontakt os på 33 24 81 00 eller info@fobu.dk
Opstart af eller overgang til privat institution
Da det er en kompleks sag at oprette eller konvertere en daginstitution til at være privat, står vi i FOBU derfor klar til at hjælpe med opgaven. Vi har stor erfaring inden for dette og kan tilbyde et bredt tværfagligt team, der vil hjælpe jer hele vejen igennem processen fra start til slut.
I FOBU vil vi gøre alt, hvad vi kan for at hjælpe jer godt i gang og igennem opstartsprocessen, og da vi ved, at det kan være økonomisk hårdt at starte en daginstitution, har vi valgt at tilbyde denne hjælp helt gratis – dog under forudsætningen af en efterfølgende medlem- og administrationsaftale hos os. I særlige tilfælde, hvor der kræves omfattende juridisk rådgivning eller sagsbehandling, kan der dog blive tale om et på forhånd aftalt honorar.
Praktisk info:
Hjælp til opstart af og overgang til privat institution er gratis, dog under forudsætningen af en efterfølgende medlem- og administrationsaftale hos FOBU.
Interesseret?
Så kontakt os på 33 24 81 00 eller info@fobu.dk
Netværksfacilitering
I FOBU ønsker vi at støtte ledernetværk i hele landet, så netværkene kan give jer ledere:
- refleksion og udvikling omkring jeres ledelsespraksis
- kollegial støtte, så ledelse ikke bliver noget, som man gør alene
- værdiggivende netværksmøder, hvor fællesskab, læring, indflydelse og opgaveløsning er i højsædet
Er jeres ledernetværk gået i dvale, og har I brug for en vitaminindsprøjtning, eller har I bare brug for at blive klogere på kvaliteten i jeres netværk, så er der nu en mulighed. FOBUs pædagogiske udviklingskonsulent, Annika Moeslund Pedersen, kan komme ud til jer og facilitere en proces, hvor I sammen puster nyt liv i jeres eksisterende netværk eller jeres nyopstartede netværk. Annika kan hjælpe jer med at afdække jeres behov, formål og ønsket indhold samt bidrage til en mulig struktur og kontinuitet og få truffet de nødvendige beslutninger for, at netværket kan blive selvkørende. Annika står klar til at understøtte jer i lige præcis det, der optager jer i jeres netværk, så tøv ikke med at sende en mail til FOBU på: amp@fobu.dk.
Praktisk info:
Netværksfacilitering har kørt i 2021 som et forsøg, Efterspørgslen har været stor, så derfor fortsætter vi tilbuddet i 2022.. Tilbuddet er gratis for medlemmer i alle hverdage. Lørdag og søndag er prisen 7500 kr.
Interesseret?
Så kontakt Annika Moeslund Pedersen på 30 73 62 34 eller amp@fobu.dk
Konfliktløsning
Det er især i svære tider, at man får brug for hjælp og støtte. Derfor består en stor del af især vores organisationskonsulents arbejde af konflikthåndtering og -mægling. I FOBU har alle parter ret til en tryg og fortrolig sparring, så er konflikten fx opstået mellem leder og formand, stiller vi en mand på hver side af sagen. Vi byder ind med deltagelse, mægling til samtaler mellem de implicerede parter, skræddersyede mini-kurser, og hvad vi ellers ser, vil kunne hjælpe i den pågældende situation. Vi samler viden og indsigt, som vi kan bruge til vidensdeling med andre ledere; danske dagtilbud har flere udfordringer til fælles, end man tror og føler, når man sidder i en svær situation for første gang. Derfor kan det være en stor tryghed at have os med ved bordet, som er erfarne og bevarer roen.
Praktisk info:
Konfliktløsning er gratis for medlemmer med fuld administration. Er du ikke medlem af FOBU, men ønsker hjælp til konflikthåndtering, er du velkommen til at kontakte os for at høre mere om praktik og priser.
Interesseret?
Så kontakt os på 33 24 81 00 eller info@fobu.dk
Sparring på pædagogiske processer
I en tid hvor der er kommet mere fokus på at øge kvaliteten i de danske dagtilbud, er det en gave for os i FOBU at få lov til at være en del af jeres processer i udviklingen af høj pædagogisk kvalitet. Vi byder derfor gerne ind med rådgivning indenfor generelt pædagogisk udviklingsarbejde i dagtilbud, processer i forbindelse med det pædagogiske tilsyn, input til at oversætte og omsætte den pædagogiske læreplan til pædagogisk praksis og sparring/rådgivning i forbindelse med afholdelse af jeres p-dage. Vi er klar til at understøtte jer i lige præcis det, der optager jer i forhold til pædagogiske udvikling.
Vi er meget optaget af, i et tæt samarbejde med jer, at skabe de bedst mulige udviklings-, trivsels- og læringsmuligheder for jeres børn. Så tøv ikke med at kontakte os med alle de spørgsmål, I måtte have indenfor jeres pædagogiske udviklingsarbejde.
Praktisk info:
Sparring på pædagogiske processer er gratis for medlemmer med fuld administration. Er du ikke medlem af FOBU, men ønsker sparring på pædagogiske processer, er du velkommen til at kontakte os for mere information om praktik og priser.
Interesseret?
Så kontakt os på 33 24 81 00 eller info@fobu.dk