Medarbejdere
Du kan altid kontakte os på vores hovednummer: 3324 8100 og på info@fobu.dk.
Nedenfor kan du læse mere om de forskellige teams i FOBU samt klikke på billederne for at læse mere om hver medarbejder.
Ledelse
Ledelsen af FOBU består af direktør, Claus Thykjær, og vicedirektør cand. pæd. Signe Rekve. Vi går i ledelsen ekstraordinært højt op i medlemspleje og kundeservice. Vi ønsker, at samtlige 150 forpersoner og dagtilbudsledere skal vide, at vi er engagerede i deres specifikke situation og institution. Sammen dækker vi bl.a. områderne økonomi, politisk interessevaretagelse, pædagogik og ledelsesudvikling. Uanset om du skal opstarte en ny institution fra bunden, forhandle overenskomst med din kommune, gå fra selvejende til privat eller mangler pædagogiske input fra en landsdækkende vidensbank, er vi klar til sparring – for hvis vi ikke allerede har svaret, finder vi det.
Claus Thykjær
Claus Thykjær startede som direktør i FOBU den 1. august 2023.
Claus Thykjær
Direktør
ct@fobu.dk / 3073 6588
Signe Rekve
Signe er vicedirektør i FOBU og har ansvaret for den daglige personaleledelse, medlemspleje og drift. Det er Signes ansvar at FOBUs sekretariat fungerer optimalt, tværfagligt og som det stærke arbejdsfællesskab vores medlemmer kan læne sig op af. Signe er aktiv i AMR-udvalget og optaget af arbejdsmiljø og -fællesskab. Som en del af direktionen, repræsenterer Signe medlemmerne overfor kommunerne og er tovholder for flere større sager på tværs af landet, fx oprettelse af flere selvejende dagtilbud, fusioner og ledelsesstrukturændringer. Signe er optaget af pædagogfaglig ledelse, kommunikation og opbygning af stærke organisationer. Det er derfor Signe, der sparrer fagligt med dagtilbudsledere og forpersoner, er konfliktmægler og coach, faciliterer lederrekrutteringer samt LUS-samtaler mellem leder og forperson.
Herudover er Signe pædagogisk organisationskonsulent, som du kan læse mere om under ”Team pædagogik og kommunikation”. Signe har været ansat i FOBU siden 1. februar 2020.
Signe Rekve
Vicedirektør og Organisationskonsulent
sire@fobu.dk / 9215 9239
Jura
Afdelingen består af tre juridiske konsulenter og en juridisk studentermedhjælper. Juristerne varetager opgaven at understøtte og bistå ledere og bestyrelser vedr. HR på det personalejuridiske- og ansættelsesretslige område. Vi står for sagsbehandlingen i personalesager og deltager i forhandling med de faglige organisationer. Vi hjælper med fortolkning af lovgivning, overenskomster og aftaler. Vi rådgiver lige fra ansættelsens start til slut herunder ansættelsesvilkår, håndtering af medarbejdere i forhold til blandt andet sygefravær, tjenstlige samtaler, advarsler og opsigelser. Vi sparrer med bestyrelserne om arbejdsgiverrollen og underviser på bestyrelseskurser.
Heidi Toelbjerg Nielsen
Nærmere information om Heidi følger.
Heidi Toelbjerg Nielsen
Juridisk chefkonsulent og faglig koordinator for jura
htn@fobu.dk / 3326 5673/ 2849 2134
Jousef Ahmad
Jousef sidder i FOBUs juridiske afdeling og arbejder primært med HR, personalejuridiske problemstillinger og fast ejendom.
Jousef startede i FOBU i 2021.
Jousef Ahmad
Juridisk konsulent
jah@fobu.dk / 2843 2978
Helin Demirtas
Helin Demirtas
Juridisk studentermedhjælper
hde@fobu.dk
Løn
Afdelingen varetager administration af løn og tager hånd om personalemæssige spørgsmål. Afdelingen består pt. af af seks løn- og personalekonsulenter. Institutionerne har tilknyttet en løn- og personalekonsulent, som der kan rettes henvendelse til, hvis der ønskes sparring og rådgivning vedr. løn- og personalemæssige forhold samt hjælp til lønsystemet.
Meiken Sørensen
Mere info om Meiken følger
Meiken Sørensen
Løn- og personalekonsulent og faglig koordinator for løn
mes@fobu.dk / 2679 2335
Michael Rønnov
Nærmere information om Michael følger.
Michael Rønnov
Løn- og personalekonsulent
mir@fobu.dk / 3326 5662
Jan Stensborg Jensen
Nærmere information om Jan følger.
Jan Stensborg Jensen
Løn- og personalekonsulent
jst@fobu.dk / 2835 3246
Annika Bang
Nærmere information om Annika følger.
Annika Bang
Løn- og personalekonsulent
anb@fobu.dk / 2834 3938
Charlotte Bregnhøj
Chalotte Bregnhøj
Løn- og personalekonsulent
cbr@fobu.dk / 2892 6246
Karina Falkenfeldt
Karina Falkenfeldt
Løn- og personalekonsulent
kf@fobu.dk / 2849 2138
Georgina Zahle
Georgina Zahle
Løn- og personalekonsulent
gz@fobu.dk / 2840 4200
Kirstine Jantzen
Nærmere information om Kirstine følger.
Kirstine Jantzen
Lønassistent
kja@fobu.dk / 2892 6249
Regnskab
Regnskabsafdelingen sørger for at institutionernes regnskaber er opdaterede, regningerne betalte og for gode og overskuelige redskaber til styringen af økonomien. Konkrete henvendelser omkring økonomi og økonomistyring sker til institutionens faste regnskabskonsulent eller til regnskab@fobu.dk.
Simon Overgaard Jørgensen
Nærmere information om Simon følger.
Simon Overgaard Jørgensen
Business controller
sj@fobu.dk / 3326 5666
Dilek Secilmis
Dilek har været i FOBU siden 2009 og er en del af FOBUs regnskabsteam.
Dilek laver regnskab for ca. 27 institutioner herunder budgetter og regnskaber, prognoser osv.
Dilek Secilmis
Regnskabskonsulent og faglig koordinator for regnskab
ds@fobu.dk / 3326 5678
Marianne Mandrup
Marianne startede i FOBU den 1. januar 2015, og forinden havde hun været i en anden paraplyorganisation siden 1994. Marianne har derfor stor erfaring med regnskabsarbejde, og i FOBU sidder hun primært og laver regnskab for selvejende daginstitutioner.
Marianne Mandrup
Regnskabskonsulent
mm@fobu.dk / 3326 5677
Liselotte Ditlevsen
Nærmere information om Liselotte følger.
Liselotte Ditlevsen
Regnskabskonsulent
ldi@fobu.dk / 3326 5667
Nawale Yahia
Nawale har været i FOBU siden december 2021 og er en del af FOBUs regnskabsteam. Nawale sidder primært med regnskab for private- og selvejende daginstitutioner, herunder budgetter, regnskaber og prognoser.
Nawale Yahia
Regnskabskonsulent
nya@fobu.dk / 2594 0760
Jimmy Jørgensen
Info om Jimmy følger
Jimmy Jørgensen
Regnskabskonsulent
jij@fobu.dk / 2894 6571
Ole Duelund
Info om Ole følger
Ole Duelund
Regnskabsassistent
odu@fobu.dk / 2835 2905
Baris Sahin Gøksu
Baris startede som regnskabsassistent i FOBU i september 2023.
Baris Sahin Gøksu
Regnskabskonsulent
bsg@fobu.dk / 2810 8526
Camilla Axlund
Camilla har været i FOBU siden 1. august 2022 og er en del af teamet Pædagogik og kommunikation.
Hun hjælper med at drive projekter internt i FOBU.
Camilla Axlund
Regnskabsassistent og projektkoordinator
cax@fobu.dk / 6038 2322
Yildiz Yazan
Yildiz startede som regnskabsassistent i FOBU den 15. august 2023.
Yildiz Yazan
Regnskabsassistent
yaz@fobu.dk / 3326 5665
IT
IT afdelingen varetager IT-support både internt og for institutionerne. Så har du brug for hjælp til at bruge institutionens eller FOBUs IT systemer, eller har brug for vejledning omkring indkøb af udstyr, så kontakt supporten på support@fobu.dk
Keyvan Rasmussen
Nærmere information om Keyvan følger.
Keyvan Rasmussen
IT konsulent
kr@fobu.dk / 2811 7225
Robin Yakup Gültekin
Robin har været i FOBU siden 1. august 2022. Han hjælper med IT- relaterede problemer, udskiftning og opsætning af IT-udstyr og rådgiver ved indkøb af IT-udstyr og løsninger.
Robin hjælper primært med IT internt på FOBUs kontor, men han yder også IT-assistance til medlemmer ved behov.
Robin Yakup Gültekin
IT Studentermedhjælper
rog@fobu.dk
Pædagogik og kommunikation
I team pædagogik og kommunikation er vi tre medarbejdere; en pædagogisk udviklingskonsulent, en organisationskonsulent og en kommunikationskonsulent. Vi står til rådighed for alle former for pædagogiske udfordringer. Det kan være ledersparring, pædagogisk udvikling og processtyring, supervision, strukturering af praksis, rekruttering eller personaleproblematikker. Hold dig ikke tilbage – kontakt os med det, der fylder for lige præcis jer.
Signe Rekve
Signe er pædagogisk organisationskonsulent og bruges oftest til leder- og bestyrelsessparring eller coaching – og især, når noget brænder på eller er endt i konflikt. Signe tager udgangspunkt i lederens eget ledelsesrum og tilbyder et fortroligt og løsningsorienteret rum, hvor målet er at bidrage med erfaringer fra hele FOBU lederfællesskabet, så ingen leder føler sig alene. Skal I sammenlægges, er kommet på faglig handleplan, har personaleudfordringer eller brug for hjælp til organisering og strukturering af praksis, er det her I kan få rådgivning. Signe kommer hellere end gerne ud til jer og engagerer sig i jeres aktuelle udfordring.
Signe er udover at være pædagogisk udviklingskonsulent også teamkoordinator for team ”Pædagogik og kommunikation” samt vicedirektør for FOBU.
Signe Rekve
Organisationskonsulent, vicedirektør og faglig koordinator for pædagogik og kommunikation
sire@fobu.dk / 9215 9239
Annika Moeslund Pedersen
Annika er pædagogisk udviklingskonsulent, og hendes primære arbejdsopgaver er blandt andet:
- Rådgivning indenfor generelt pædagogisk udviklingsarbejde i jeres dagtilbud
- Pædagogisk arbejde med implementering af den styrkede pædagogisk læreplan, herunder fx input til at oversætte og omsætte den til pædagogisk praksis
- Sparring/rådgivning i forhold til børns leg, trivsel, dannelse, læring og udvikling i den pædagogiske hverdagspraksis
- Processer i forbindelse med pædagogisk tilsyn, herunder fx et ”minitilsyn” før det egentlige tilsyn
- Varetager workshops og afholde kurser i fobu eller ude i jeres institutioner til fx p-møder eller p-dage.
- Pædagogisk udvikling og sparring vedr. børn med særlige behov.
Annika Moeslund Pedersen
Pædagogisk udviklingskonsulent
amp@fobu.dk / 3073 6234
Signe Marie Schubell
I kommunikationen sidder Signe Marie, som arbejder bredt med alt fra FOBUs kommunikation udadtil, herunder hjemmeside, nyhedsbrev, pjecer og årsberetning.
Signe Marie planlægger konferencer og kurser med fokus på sammenhæng og rammesætning i et konstant ønske om at ramme medlemmernes aktuelle behov. En stor del af Signe Maries tid bruges på ledersparring om fx formulering og opsætning af jobannoncer, institutionernes hjemmesider, og så laver hun tekster, artikler, mv. for institutionerne, hvis de skulle have brug for hjælp til det.
Signe Marie Schubell
Kommunikationskonsulent
ssc@fobu.dk / 2810 1224
Administration
I administrationen sidder Pia, som håndterer mange forskelligartede opgaver. Pia er primært ledelsessekretær, hvilket udgør størstedelen af hendes arbejde. Derudover står administrationen for møde- og kursusforberedelse, er ansvarlig for FOBU receptionen og for fx at opdatere alle institutionernes mailadresser. Det er Pia, der varetager hovedtelefon og -mail samt modtager fx ansøgningerne, når FOBU står for jeres rekrutteringsprocesser. Derudover består administrationen af to studentermedhjælpere, der går til hånde med opgaver på tværs af FOBUs teams.
Pia Heilesen
I administrationen sidder Pia, som håndterer mange forskelligartede opgaver. Pia er primært ledelsessekretær, hvilket udgør størstedelen af hendes arbejde. Derudover står administrationen for møde- og kursusforberedelse, er ansvarlig for FOBU receptionen og for fx at opdatere alle institutionernes mailadresser. Det er Pia, der varetager hovedtelefon og -mail samt modtager fx ansøgningerne, når FOBU står for jeres rekrutteringsprocesser.
Pia Heilesen
Ledelsessekretær
ph@fobu.dk / 2594 2353