Maiken Grønvall er midlertidigt del af FOBUs daglige ledelse * Husk at FOBU udbyder gratis kurser til medlemmer * Vigtigt at skifte til MitID Erhverv, hvis du fortsat skal underskrive digitalt * Vil du have del i FOBUs pædagogiske pulje? * Regnskabsafslutningen næsten slut * Værdibaseret arbejdstidsaftale i Aarhus * Ole Duelund er ny regnskabsassistent * Følger du FOBU på Facebook og LinkedIn
Maiken Grønvall er midlertidigt del af FOBUs daglige ledelse
Maiken Grønvall, der er forperson i FOBUs bestyrelse fungerer fra den 1. januar 2023 som del af FOBUs daglige ledelse. Hun træder dermed midlertidigt i stedet for FOBUs tidligere direktør, Henrik Vagner, der fratrådte sin stilling med udgangen af 2022.
“Det er et stort privilegie for mig i denne overgangsperiode mellem direktører at få muligheden for at komme helt tæt på det daglige arbejde i FOBUs sekretariat. Jeg håber, at I medlemmer vil bruge mig, som I ville have brugt direktøren, så ring eller skriv derfor endelig til mig med stort eller småt,” udtaler Maiken Grønvall.
Du kan kontakte Maiken på mail: mag@fobu.dk eller mobil 3073 6588.
Husk at FOBU udbyder gratis kurser til alle medlemmer
Gennem FOBU Akademi udbyder vi gratis kurser, uddannelser og webinarer. Kurserne er særligt målrettet ledere, pædagoger, medhjælpere og bestyrelsesmedlemmer i vores medlemsinstitutioner.
Tag et kig på dine muligheder og tilmeld dig via FOBUs hjemmeside
Du kan også hente plakaten med kursustilbud for 1. halvår af 2023 her. Hæng den på opslagstavlen og del den med din personalegruppe eller bestyrelse.
Vigtigt at skifte til MitID Erhverv, hvis du fortsat skal underskrive digitalt
NemID medarbejdersignatur lukker og bliver erstattet af MitID Erhverv. Det betyder, at du skal skifte til MitID Erhverv, hvis du fortsat vil logge ind eller underskrive digitalt på vegne af organisationen. Det er bl.a. afgørende for, at du fortsat kan tilgå Digital Post, virk.dk og indberette sygedagpenge, barsel, m.m.
Overgangen til MitID Erhverv består af 3 trin:
- Ledelsesrepræsentanten tilslutter institutionen til MitID Erhverv og udpeger både institutionen og FOBU som administratorer
- FOBU udfører opsætning af brugere og rammer for MitID Erhverv
- Hver bruger aktiverer sin profil
OBS! Ledelsesrepræsentanten er én, I har udpeget i CVR registeret eller en person udpeget af bestyrelsen fx institutionslederen. Repræsentanten skal anvende sit private MitID for at tilgå Digital Post og indberette på institutionens vegne – Husk derfor at vælge private MitID under oprettelsen, og når du opretter FOBU som administrator skal du ligeledes tilføje FOBUs IT konsulent, Keyvan Rasmussen.
Du kan læse mere på: Tilslut jer – MitID Erhverv (mitid-erhverv.dk), og du er meget velkommen til ar kontakte FOBUs IT-konsulent, Keyvan Rasmussen, på mail kr@fobu.dk og mobil 2811 7225, hvis du har brug for vejledning ift. punkt 1.
Vil du have del i FOBUs pædagogiske pulje?
Hvert andet år uddeler FOBU Gerdapuljen på 25.000 kr. til et særligt projekt eller tiltag målrettet børn eller brugere med særlige behov. Alle medlemmer i FOBU har mulighed for at ansøge og få del i puljen.
Ansøgningsfristen til Gerdapuljen er den 1. februar 2023 kl. 12, så skynd dig at søge, hvis du har et godt projekt eller en idé, du gerne vil realisere i din institution.
Læs mere om Gerdapuljen og ansøgningsprocessen
Regnskabsafslutningen næsten i mål
Vi er superstolte af at kunne fortælle jer, at næsten alle regnskaber for 2022 er afsluttet. Det skyldes bl.a., at vi har haft et virkeligt godt samarbejde med jer ledere, hvor I har været gode til at aflevere til løn- og regnskabsteamet i god tid, og vi har haft en løbende dialog mellem ledere og den enkelte konsulent.
Dette gode samarbejde har resulteret i, at tilbagemeldinger fra revisionen har kørt nemt og godt, og der har været meget få rettelser og spørgsmål. Derfor en stor tak til alle jer medlemmer fra både løn- og regnskabsteamet.
Husk at de fleste af jer skal underskrive regnskabet og sende det til FOBUs ledelsessekretær, Pia Heilesen, på mail ph@fobu.dk senest den 28. februar 2023. Hvis du har spørgsmål til det tilsendte regnskab, er du som altid velkommen til at kontakte regnskabskonsulenten tilknyttet din institution.
Værdibaseret arbejdstidsaftale i Aarhus
I Aarhus har de landet en inspirerende arbejdstidsaftale. Både FOBU og selvejeforeningen i Aarhus har haft indflydelse på aftalen, der adskiller sig ved at bygge på en række værdier, tage udgangspunkt i en årsnorm fremfor en 4 ugers norm og ved at tage højde for de særlige betingelser for selveje.
Læs mere og lad dig inspirere til, hvordan du måske kan skabe en stærkere stemme i din kommune
Ole Duelund er ny regnskabsassistent
Ole startede i sensommeren i praktik i FOBUs regnskabsteam, og vi kan nu med stor glæde fortælle, at han bliver hos os, da han fra 1. januar 2023 er tiltrådt en stilling som regnskabsassistent.
Ole er oprindeligt uddannet pædagog og har arbejdet som leder i dagtilbud i mange år. Da han havde lyst til at prøve kræfter med et nyt område, søgte han til FOBU i praktik, og nu er både vi på kontoret og jer medlemmer altså så heldige at kunne nyde godt af hans nyvundne kompetencer inden for regnskab. Ole arbejder bl.a. med at tjekke, at fakturaer konteres korrekt og bogføres i betalingssystemet PLEO. Vi håber, I alle vil byde Ole velkommen i FOBU.
Følger du FOBU på Linkedin og Facebook
På Facebook og LinkedIn poster FOBU løbende informationer om blandt andet FOBUs arrangementer, spændende artikler og meget andet. Men vi poster også historier, nyheder og stillingsopslag fra vores institutioner, så skriv endelig, hvis jeres institution har noget, som I gerne vil dele til info@fobu.dk.
Hvis du ikke allerede følger FOBU på Facebook, så klik her og tryk følg og ligeledes med LinkedIn klik her og tryk følg